loading...
حیات طیبه خراسان رضوی
روابط عمومی بازدید : 279 پنجشنبه 04 مهر 1392 نظرات (0)

نويدکمالي درگفت وگو اختصاصي با خبرنگار آريا درمشهد به مناسبت 30 شهريور ماه روز جهاني صلح اظهار داشت:

جامعه بشري با در اختيارداشتن فناوري اطلاعاتي و ارتباطي نوين برخلاف گذشته امکان برقراري بي درنگ ارتباط و تبادل سريع اطلاعات را بدست آورده است . انسان امروزي در هر کجا که باشد مي توانند جديدترين اطلاعات مورد نياز خود را در هر حوزه اي از دانش دريافت کنند لذا ترديدي و شکي دراين واقعيت نيست که جهان در حال حرکت به سوي يک تحول درون ساز و همه جانبه است

کارشناس اطلاعات وفناوري تصريح کرد:فرايند تغيير وتحول جهاني را ما به نام فرايند جهاني شدن و جهاني سازي شناخته مي شود که با بهره گيري از فضاي جامعه اطلاعاتي در حال پيشرفت و ايجاد تحول در جامعه بشري است

وي ادامه داد:در واقع جامعه‌اي انساني که در آن کيفيت حيات بشر ، همانند چشم‌اندازهاي تحول اجتماعي و توسعه منابع اقتصادي، به ميزان رو به گسترش به اطلاعات و بهره‌برداري از آن دانش وابسته شده، جامعه اطلاعاتي را جامعه اطلاعاتي مي گويند .

محقق فناوري واطلاعات خاطر نشان کرد:متاسفانه اگر چه هزاره جديدرا به نام عصر اطلاعات و تحقق جامعه اطلاعاتي شناخته مي شود اما گسترش فضاي توليد و تبادل اطلاعات منجر به صلح پايدار و مانع بروز و گسترش تهديدات و خشونتهاي بين المللي نگشته است بطوري که امروز ابزارهاي مبتني بر جامعه اطلاعاتي کارکردي دوگانه مثبت و منفي پيدا کرده اند و گروههاي افراطي و خشونت طلب که هميشه داراي حامياني سياسي و اقتصادي در نقاط مختلف جهاني هستند با بهره گيري از فضاي شکل گرفته در جامعه اطلاعاتي به ترويج نفرت ، نژاد پرستي ، خشونت و فساد در جهان پرداخته اند .

نويد کمالي گفت:جوامع اطلاعاتي و بعد از آن جوامع دانش محور که قرار بود زمينه ساز تحقق و شکل گيري آرمانشهري براي بشريت کمال جوي باشد در دست زورمندان و قدرتمندان جنگ طلب عالم به بستر شکل گيري جهنم انساني تبديل گشته است .

کارشناس فناوري واطلاعات تصريح کرد:بخش عمده اي از ابزاري مبتني بر جامعه اطلاعاتي ، رسانه هاي نوين را شکل داده اند و در واقع نقش عمده رسانه اي که شبکه هاي اجتماعي و رسانه هاي نوين جامعه اطلاعاتي در شکل دهي افکار و انديشه هاي بشريت برعهده دارند از توان ساير رسانه هاي رايج و سنتي خارج است .

وي اظهار داشت:در گذشته روابط بين المللي در غالب شرق و غرب تعريف مي‏شد ولي در عصر جهاني شدن و جامعه اطلاعاتي بر پايه روابط ميان واحدهاي بزرگتر تشکلهاي بشري، يعني تمدنها و عمدتا مبتني بر دين تعيين تعريف مي شود .

به عبارتي الگوي ارتباطي تمدنها و جوامع بشري در عصر حاضر دگرگون و متحول شده است .

وي خاطر نشان کرد:جامعه اطلاعاتي فضايي را ايجاد نموده که در آن هر شهروند يا گروه فارغ از اهداف تعريف شده بتواند براي خود تريبون هايي جهاني را شکل دهي کند .

نويدکمالي افزود:در اين فضاست که شما شاهد هستيد بزرگترين نشريه هاي خبري و سياسي جهان چاپ کاغذي خود را متوقف مي کنند و تنها به انتشار در فضاي مجازي روي مي آورند .

موج خروشان جهاني سازي تمدنها به سرعت در زياد در حال ايجاد تغيير و تحول در ملتهاي جهان است و دولتهاي زيادي هستند که قصد دارند با کنترل اين موج هدايت تمدنهاي بشري را در دست گيرند .

 وي ادامه داد:سازمان ملل متحد با درک نظريه گفتگوي تمدنها و اثر آن بر شکل دهي مسير تعالي جامعه بشري و گسترش صلح جهاني و جلوگيري از غرق شدن جامعه انساني در فساد ، جنگ و افراط ، سال 2001 را به نام سال " گفتگوي تمدنها " نام نهادمعرفي نظريه گفتگوي تمدنها از سوي جمهوري اسلامي ايران در آن دوره باعث شد تا نقش ايران در توان شکل دهي گفتمان جهاني سازي جدي گرفته شود و ايران به عنوان يک بازيگر تواند در اين عرصه معرفي گردد .

البته اين گفتگو و تعامل با حفظ اقتدار ملي و بين المللي در همه عرصه ها مورد پيگيري قرار گرفت ولي بدخواهان عالم در سالي که به نام گفتگوي تمدنها نام گذاري شده بود در صدد ايجاد تقابل تمدنها بر آمدند .

با اطمينان مي توان عنوان کرد که انتخاب سال گفتگوي تمدنها براي انجام حمله تروريستي 11 سپتامبر خود نشانه اي بر مخالفت نيمه تاريک جامعه بشري بر وقوع دوستي و تعامل در بين تمدنها و کشورهاي جهان بود .

نويد کمالي تاکيد کرد:تروريسم بين الملل با برافراشتن بدل پرچم اسلام و ايجاد مرز بندي با جهان تنها تلاش نمودند چهره اي غير انساني و خشن از اسلام ارائه دهند و اسلام را عامل تقابل و جنگ افروزي جهاني تعريف نمايند .

اما تلاش منحرفان عالم هيچگاه نزد انديشمندان عالم به نتيجه نرسيد زيرا هر آنکس که با اسلام ناب آشنايي داشته باشد در مي يابد که اسلام يک دين جهاني جامع براي تکامل تمام جامعه بشري است دقيقا بر خلاف آنچه که منحرفان عالم در صدد تبليغ آن هستند . در حقيقت ايران اسلامي به عنوان مهد و پايتخت جهاني اسلام حقيقي توان پياده سازي و جهاني سازي کمال انسانيت را دارد

کارشناس فناوري واطلاعات تصريح کرد:اميدوارم در دولت يازدهم با باز تعريف گفتگوي تمدنها و با بهره گيري صحيح از ابزارهاي جامعه اطلاعاتي و رسانه هاي اجتماعي پرچم اميد را براي جهانيان برافراشته شود .

در صورت هدايت فرايند جهاني سازي توسط نظام اسلامي مي توان تحقق آرمانشهر بشريت را در سراسر جهان انتظار داشت .

براستي که پيامبر اسلام (ص) چه زيبا فرمود که: " افضل الاعمال امتي انتظار الفرج " و انتظار فرج براي آن روزي است که صلح پايدار و جهاني در جهان شکل خواهد گرفت و آرمانشهر اسلامي براي تمام جوامع بشري محقق خواهد شد .


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
مَن عَمِلَ صالِحًا مِن ذَكَرٍ أَو أُنثىٰ وَهُوَ مُؤمِنٌ فَلَنُحیِیَنَّهُ حَیاةً طَیِّبَةً ۖ وَلَنَجزِیَنَّهُم أَجرَهُم بِأَحسَنِ ما كانوا یَعمَلونَ(۹۷) هر كس كار شایسته‌ای انجام دهد، خواه مرد باشد یا زن، در حالی كه مؤمن است، او را به حیاتی پاك زنده می‌داریم؛ و پاداش آن‌ها را به بهترین اعمالی كه انجام می‌دادند، خواهیم داد. پایگاه اطلاع رسانی حیات طیبه فرصتی برای درک بیش از پیش آرمانشهر اسلامی و مهدویت .... شماره تماس : 09159263347
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    برای تحقق آرمانشهر اسلامی چه عاملی حیاتی تر است ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 13
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 12
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 6
  • بازدید سال : 43
  • بازدید کلی : 34,208